آموزش مجازی

آینده آموزش مجازی : بیست و پنج سال آتی
هیچ کس نمی تواند به درستی آینده را پیش بینی کند،به ویژه، با توجه به پیچ و خم هائی که فناوری های نوین با آن ها همراه خواهند بود، هر گونه پیش بینی کاری بسیار دشوار تر می شود. موضوع قطعی این است که "فناوری با سیم"با "فناوری بی سیم"جایگزین خواهد شد و این بعد جدیدی به آموزش از راه دور خواهد افزود. از آن جا که همه می دانند گذشته نطفه آینده را در بطن خود دارد، اکنون که روندهای فعلی را بررسی نموده ایم، بر مبنای آن به تحول روند های احتمالی طی 25 سال آینده می پردازیم.
چالشی که طی 25 سال آینده در برابر آموزش عالی قرار خواهد داشت، همان است که هم اکنون هست. امروزه، سهم کشورهای در حال توسعه از کل جمعیت جهان حدود 95% است. از سوی دیگر، هر چه یک کشور بیشتر توسعه یافته باشد نرخ رشد جمعیت آن پایین تر و نسبت جمعیت سالمندان آن بیشتر است.

پداگوژی نوین : چالش های اساتید دانشگاه های مجازی
چالش های تدریس در یک محیط الکترونیکی، با مشکلات زیادی در تغییر روش تدریس بر خط مواجه بوده اند. مهم تر آن که، کوشش های یک آموزگار، به طور آشکار، از چالش هایی که در برابر دانشجویان قرار دارد تاثیر پذیر است. هر چند که هدف از آموزش عالی همواره ایجاد ارتباط بین یادگیر با مواد آموزشی و مهارت قابل یادگیری بوده است، ولی، دانشجویان در کاربرد این فرمول آموزشی پیشی گرفته اند. آنچه متفاوت است، مسوولیت فزاینده هیأت علمی در تعیین وظایف و توجه به نیاز های دانشجویان است، به نحوی که به افزایش توانائی یادگیری مستقل دانشجو منجر شود. باری نمونه،(2000)di biase به این نتیجه رسیده است که تدریس برخط با کلاس معمولی در اکثر موارد به یک اندازه وقت می گیرد.

در دانشگاه های آموزش از راه دور سنتی، موسسات، محیط آموزش یادگیری را برای دانشجویان فراهم نمی آورد. بلکه، یادگیران از راه دور خود مسئولیت بوجود اوردن محیط یادگیری خویش را به عهده دارند. محیط یادگیری نوین در دانشگاه مجازی متفاوت است .رسانه یادگیری مبتنی بر اینترنت محیط منزوی را به یک محیط ارتباطی تبدیل می کند.ارتباطات می تواند به طور هم زمان یا غیر هم زمان باشد. ارتباط همزمان شامل پست الکترونیکی، گروه اخبار و انجمن های مباحثه می شود.

پداگوژی چالش دانشجو مجازی - چالش های تدریس در یک محیط الکترونیکی، با مشکلات زیادی در تغییر روش تدریس بر خط مواجه بوده اند. مهم تر آن که، کوشش های یک آموزگار، به طور آشکار، از چالش هایی که در برابر دانشجویان قرار دارد تاثیر پذیر است. هر چند که هدف از آموزش عالی همواره ایجاد ارتباط بین یادگیر با مواد آموزشی و مهارت قابل یادگیری بوده است، ولی، دانشجویان در کاربرد این فرمول آموزشی پیشی گرفته اند. آنچه متفاوت است، مسوولیت فزاینده هیأت علمی در تعیین وظایف و توجه به نیاز های دانشجویان است، به نحوی که به افزایش توانائی یادگیری مستقل دانشجو منجر شود. باری نمونه،(2000)di biase به این نتیجه رسیده است که تدریس برخط با کلاس معمولی در اکثر موارد به یک اندازه وقت می گیرد.

صفحه1 از3

با ما در ارتباط باشید

آکادمی آموزش مجازی پیشرو عامل دگرگونی جدید در سیستم آموزش مجازی

  • آدرس: تهران، شریعتی، بالاتر از ملک ، خ کشواد، پ،86 ، و 3
  • تلفن: 02188146627
  • ایمیل: 

نظرات دانشجویان پیشرو

بالا
ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. جزئیات بیشتر...